Jump to content

Baby- en kindertopic #22

Recommended Posts

Ellentjah

Ja het is me gelukt via m'n telefoon wen nieuw topic te openen, dus bij deze!

Tijd voor een nieuw topic!

Moeders met kinderen

Charelle: Guusje (17-06-2007) & Bert (12-12-2009) & Paul (18-07-2012)

Kelly: Vittorio (06-05-2008) & Enora (04-07-2011)

Sin: Noah (23-12-2008)

Jo-an: Mason (25-10-2008) & Fenna (22-01-2012)

Ellen: Mirthe (07-04-2009) & Ruben (18-07-2010)

Rosalien: Noëlle (05-11-2009) & Lucas (27-07-2011

Chantal: Cody (30-05-2010) & Ruby (23-01-2013)

Lin: Aimée (10-04-2011), Liam (07-11-2014)

Evil.inside: Lucas (24-07-2010) & Xander (02-07-2013)

Marjan*: Steven (17-07-2011)

Sunshine_girl: Sem (20-07-2011) & Sanne (27-03-2014)

Mijke: Wessel (29-09-2011)

Reshma: Jayesh (19-01-2012), Rishaan (11-10-2014)

Yelkje: Julia (24-12-2012)

Maresa: Ivy (26-06-2013)

Stinkdier: Melle (11-09-2013)

Zwanger en uitgerekend op

Monyet, eerste kindje (16-06-2015)

Yellkje, tweede kindje (01-07-2015)

Mijke, tweede kindje (30-06-2015)

JIL., eerste kindje (08-09-2015)

Klets hier maar verder over hormonen, vieze luiers, lachjes en leuke streken van je kids.

• Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Marjan*

225

• sunshine_girl

172

• Monyet!

138

• Yellkje

131

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je maakt je er wel erg druk om voor iemand waar je geen contact mee hebt

Oeehh slecht hoor... eens iets negatiefs over iemand zeggen. Poeh. Ik vind het ook duffe namen en ik kan me er ook precies zo'n voorstelling van maken.

Ik kan er wel eentje maken

Een recente foto van Julia! Haar haar groeit nog steeds niet echt helaas... Maar ze is heerlijk vrolijk, loopt, rent en praat super veel. Heel gezellig :D

[url=weg

Edited by Yellkje

Ik voel me niet heel goed, ben behoorlijk misselijk. Maar via de huisarts heb ik wat gekregen waardoor ik wel weer wat binnen kan krijgen. Maar zelfs dingen als water, thee en fruit vallen verkeerd, dus het is lastig.

Maar het is maar tijdelijk :)

Met t kindje, lijkt goed te gaan! Ben nu nog net geen 9 weken zwanger, dus lastig te zeggen. Het zit netjes in de baarmoeder en het hartje klopt al.

Bah wat vervelend om zo misselijk te zijn!! Ik hoop voor je dat het met de weken beter word. Fijn dat het verder wel goed gaat en wat is Julia ook alweer groot :D

Wij hebben vanmorgen het tweede bezoek aan een basisschool voor Steven gehad, ook weer heel positief. Misschien gaan we nog een derde bezoeken maar we moeten het er eerst nog even samen over hebben :)

Ja ik ben ook zwanger :)

Als t goed is 30 juni uitgerekend.

Donderdag hebben we termijn echo.

Maar bij vorige 2 echo's kwam de meting daar ook op uit dus denk niet dat het echt nog veranderd.

Ik moet ook binnenkort afspraak maken op de basisschool.

Vind het echt heel lastig om te kiezen.

School maakt vanaf volgend jaar zo'n groot deel van zijn leven uit.

Hebben maar keuze uit 2, wil gewoon bij beide langs en denk dat je dan al wel snel weet waar je het beste gevoel hebt.

Maar eigenlijk zit ik het steeds uit te stellen en moet ik er nog niet aan denken dat hij straks echt na school gaat.

Duurt gelukkig nog 10 maanden

Ja, hier is de keuze uit een hele grote school waar ook al zijn vriendjes van kdv heen gaan

met allemaal dubbele groepen.

Op die locatie zit ook de bso, gymzaal eigenlijk alles.

En 1 hele kleine school met klassen waar maar max 10-12 leerlingen in zitten en geen bekenden heen gaan.

Hier heeft mijn vriend zelf opgezeten.

Eigenlijk weet ik niet waar ik op ga letten

vind de ene school te groot en de andere te klein :P

Denk maar gewoon hoe het voelt of zo ??

Wat ze te vertellen hebben en gewoon de algemene indruk

Wij hebben vooral gelet op hoe we ons voelen in de school, hoe gaan zij met de leerlingen om, wat voor lesmethode gebruiken ze?

Wat bij de scholen die wij tot nu toe hebben bekeken het fijne is dat ze dezelfde methode gebruiken als op de psz. Ze werken dan met thema's. Dus de leerlingen die van de psz komen, zijn bekend met deze methode en passen dan makkelijker in de klas en snappen hoe het moet.

De scholen waar wij zijn geweest zitten in 1 groot pand, een brede school.

Daar zit een openbare school, een protestantschristelijke school, sportzaal, wijkcentrum, consultatiebureau en de psz.

Ze bieden ook alles hetzelfde aan, alleen de ene school heeft er dus een geloof bij, wat wij niet verkeerd vinden en hoe zij het aanbieden het ook wel prettig vinden.

Voor ons gaat het ook te snel maar we moeten ons in januari/februari wel aanmelden, dan kunnen ze een planning op de formatie maken en de klassenindeling enz. Dus binnenkort moeten we de keuze maken!

Edited by Marjan*

Ik wil denk ik Dalton- of Montessori-onderwijs voor Ivy. Waarschijnlijk Montessori, omdat die school beter staat aangeschreven. Als dat het niet wordt, dan denk ik sowieso aan een openbare school maar weet ik nog niet welke. We hebben er genoeg in de buurt.

Spannend, Marjan!

Mijke, ik heb je erbij gezet in de beginpost. :)

Leuke foto, Jelkje! Vervelend dat je zo misselijk bent.

sunshine_girl

Wij hebben minder keus, moeten nog gaan kijken op speciaal onderwijs waar we sem heen willen brengen. Daar kan hij (als vervoer geregeld is) eerst ook dagbehandeling krijgen. En dan van 4 t/m 7 jaar krijgen ze daar ook onderwijs. dan moeten we weer verder oriënteren. Dichtstbijzijnde speciaal onderwijs is 12.5km van huis

Het lijkt mij het beste als mijn kinderen later zelf naar school kunnen fietsen, vanaf een bepaalde leeftijd natuurlijk.

Leren ze ook meteen wat zelfstandigheid enzo.

Terabithia

Ik heb hier 3 basisscholen in de directe omgeving. Waaronder de school waar ik zelf zat en die wordt het niet haha. Maar ff ervan uit gaande dat we hier dan nog wonen zou ik dus gewoon kiezen uit die overige 2?

Ja zo had ik het nooit bekeken, alhoewel kinderen natuurlijk ver kunnen fietsen. Ik woonde met de auto zo'n 20 minuten naar mijn basisschool en werd altijd gebracht en gehaald en toen ik in groep 7 zat ging ik fietsen volgens mij.

Ik zou idd ook niet een school uitzoeken die meer dan 10 minuten fietsen zou zijn. Tenzij een kind natuurlijk speciaal onderwijs nodig heeft of de basisscholen in de buurt echt een laag niveau hebben. Vond het zelf echt heerlijk om op 5 minuten afstand te wonen, zat ook bijna niemand op mijn school die meer dan 10 minuten weg zat, tenzij ze op een boerderij woonden haha.

Ja het is ook wel makkelijk als je kind wilt spelen met vriendjes en vriendinnetjes, bij mij woonde iedereen zo verspreid en dat maakte het er niet altijd makkelijk op.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...