Jump to content

Recommended Posts

Gezond eten & bewegen

Een leuk begrip, maar hoe doe je dat, wat is nu gezond en wat niet? In dit topic wordt er gepraat over gezond eten & bewegen, afvallen, aankomen en/of op gewicht blijven; wat voor sommige vanzelfsprekend is en voor anderen een stuk lastiger. Iedereen doet dit op zijn eigen manier, maar tips van anderen kunnen nooit kwaad.

Gezonde en/of magere tussendoortjes:

- Wortels

- Rode (of eventueel gele/groene) paprika

- Komkommer

- Cherrytomaatjes

- Rozijntjes

- Noten

- Banaan

- Yoghurt met (diepvries)fruit/noten/muesli en eventueel honing

- Appel met kaneel uit de magnetron

- Rijstwafel

- Los Fruit: appel/banaan/peer/druiven/aardbeien/meloen/ananas

- Soep (broccoli/tomaat/groente)

De nieuwe regels

- We willen dit topic graag houden zoals het is met leuke gesprekken en goede tips en het niet veranderen in een afvalstrijd, vergelijk-met-elkaar-topic of alleen maar eetlijstjes. Het vermelden van je BMI, gewicht, maat, lengte, afgevallen/aangekomen kilo's mag, maar ga er geen lijstjes van maken. Elke dag posten wat je gegeten hebt, hoeveel kcal je binnen hebt gekregen of er af hebt gesport en hoeveel kilo je vanochtend op de weegschaal zag is niet wenselijk. Heb je een vraag of je wel voldoende binnenkrijgt op een dag dan is een eetlijstje geen probleem.

- Respecteer elkaar, of iemand nu niet tevreden is met zijn lichaam omdat er twee kilo bij zit of iemand die ernstig overgewicht heeft. Iedereen valt op een andere manier af, ook al is dit niet jouw manier, dan kun je dit op een respectvolle manier duidelijk maken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. We hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel en dat is gezond leven en tevreden zijn met jezelf.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nookie

    263

  • Maresa

    186

  • wikkel

    94

  • heleen55

    79

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou als je mijn program volgt zul je zeker afvallen. Ik geef een voorbeeld van een dag in the life of kip n broc: Sochtends Een overheerlijk smoothie! Een greep uit de ingrediënten: amandelmelk,

Ik mis in elk lijstje chocola en chips.

Precies 0 keer.

freestyle

Hmm, rode paprika is ook een stuk lekkerder dan groene dus dat scheelt :D haha.

Ik heb net voor het eerst in 6 weken weer eens hardgelopen :D Gelukkig kon ik conditioneel nog prima een halfuur achter elkaar rennen, maar eens even kijken wat het met m'n lichaam doet :P

Link to post
Share on other sites

Wow zes weken is lang! Ik heb nu na 2,5 week dat ik 40 minuten achter elkaar niet goed trek. :( Gisteren kreeg ik spontaan last van mijn darmen.

Mijn voet voelt gelukkig niet meer pijnlijk en voor mijn enkels heb ik rekoefeningen gekregen. Het is dus nu puur conditie opbouwen!

Van 7 naar 21 kilometer in twee weken. :P Wish me luck... (en tips zijn welkom!)

Link to post
Share on other sites

Jeetje dat is wel ff 3x zoveel he Maresa, ik vraag me eerlijk gezegd af of dat überhaupt een goed idee is. Vooral voldoende rust blijven nemen tussendoor, anders kun je sowieso niet goed opbouwen!

Ik had een paar weken terug voor het eerst weer gelopen sinds een paar maanden en was blij dat ik nog gewoon 4.5km kon lopen. Was ook nog eens heuvelopwaarts (liep in Londen stukje om/door Hyde Park en ik had ff niet bedacht dat dat schuin zou zijn haha) dus vond het een hele prestatie :P Ga na de kerst weer opbouwen!

Edited by _Lins
Link to post
Share on other sites
freestyle

Ja, echt even goed kijken hoe je lichaam dat oppakt Maresa!

Ik ga ergens in januari een wedstrijd plannen met een vriendin, ook weer even een stok achter de deur om goed op te bouwen. Denk richting de 10k.

Link to post
Share on other sites

Oeh dat is idd wel een heel verschil maresa.

Goed naar je lichaam blijven luisteren!

Ik wil richting de zomer het hardlopen denk ik wel weer oppakken. Maar het is me nu te vroeg donker.

maar heb me nu, ondanks alle ongezonde dagen, toch nog naar de sportschool weten te slepen!

Link to post
Share on other sites

Ja, ik moet inderdaad goed opletten dat ik niet opnieuw geblesseerd raak. :) Maar ik denk dat ik het qua afstand wel red, het voelt vooral qua conditie zwaar. Ik heb nog 7 of 8 trainingen voor het zover is. :) (Steeds 1-2 dagen rust tussen de trainingen).

Ik dacht zelf hieraan:

woensdag 24 december: snelle 5 kilometer

vrijdag 25 december: 50 minuten rustig

zaterdag 27 december: snelle 5 kilometer

(en eventueel zondag nog boot camp, maar dat zijn korte stukjes joggen)

maandag 29 december: 60 minuten rustig

donderdag 1 januari: 1 uur 10 minuten rustig

zaterdag 3 januari: snelle 5 kilometer

maandag 5 januari: 12 kilometer, duurloop

woensdag 7 januari: boot camp/rentraining

vrijdag 9 januari: snelle 5 kilometer

Het is op 11 januari. Ik wil de dag van tevoren nog een snelle 12 minuten rennen.

In totaal ren ik dus 12 kilometer als maximum, maar ik lees veel dat dat in principe genoeg zou moeten zijn.

Klinkt dit realistisch?

Leuk, freestyle! :D Na de halve marathon wil ik ook alleen nog 10k rennen denk ik. Sowieso 10k in Alkmaar met Stefan!

En netjes, Lins, heuvelopwaarts kan zo zwaar zijn inderdaad!

Link to post
Share on other sites

Mja, met het oog op blessurepreventie zou ik inderdaad niet proberen voor die tijd nog veel meer dan 12k te doen. Wat misschien een idee is als je tijdens de race het idee hebt dat je te weinig getraind bent, na elke 10 min even een half minuutje wandelen. Scheelt vooral mentaal enorm, en het is ook echt wel minder zwaar voor je benen. (En stiekem scheelt het qua tijd bijna niks, want je wordt wat minder moe en vertraagt dus wat minder.)

Trouwens, zou het niet slim zijn om wat minder op tempo te trainen nog? (Ik weet niet of dat voor jou blessuregevoelig is, voor mij altijd wel.) Of ipv de hele afstand snel wat intervallen?

Edited by reendje
Link to post
Share on other sites

Dank jullie! Ja, in die snelle vijf kilometer doe ik intervallen (20 seconden snel, dan medium snel tot ik op adem ben). Of zijn er slimmere die ik kan doen?

Mijn finishtijd maakt me overigens niet zoveel uit.

Ik weet trouwens niet of snelheid of juist duurlopen blessuregevoelig is bij mij.

Link to post
Share on other sites

Ik ook! Die vind ik niet heel zwaar qua benen, maar kijk vooral zelf wat fijn voelt, en bij twijfel liever minder dan meer. Die basisconditie heb je wel, uitlopen lukt wel ;)

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



  • Similar Content

    • Maresa
      By Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕
       
       
    • Guest ~Just a Girl ~
      By Guest ~Just a Girl ~
      Hey Hey,
      Ik heb het straks al in een topic laten vallen, maar de laatste tijd ben ik wat meer gaan eten en dus ook best veel aangekomen! Voor bijvoorbeeld het gala wil ik weer wat afvallen eigenlijk. Vooral mijn buik mag wel ietsje dunner Maar eigenlijk heb ik daar wat tips voor nodig die goed en efficient werken!!
      Alvast bedankt
    • Vespertine
      By Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

      ? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      By Maresa
      Hierbij een nieuwe!
       
      Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      By Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

×
×
  • Create New...