Jump to content
Sign in to follow this  
iCake

Kooktopic #2

Recommended Posts

Crush

Ik zoek een quiche recept voor met Pasen, wie heeft er een ultiem recept? Er staat zoveel online, ik kan niet meer kiezen haha! 

ScatteredStars

Ik vind een quiche met bijv zak italuaanse groente of paprika met kaas, crème fresh en gerookte spekjes lekker. 

heleen55

Ik vind een quiche met broccoli, brie en cashewnoten altijd erg lekker.

Nina!

Ik vind met spinazie spekjes allerlei groenten creme fraiche en ei erg lekker. En simpel, misschien iets te simpel voor wat je wil. 

Crush

Oh nee hoor, top dit! Is voor een brunch met de hele familie, dus ik kijk even wat het handigst is en wat iedereen lust. We zijn met meer dus kan er ook best 2 maken denk ik. 

reendje

Goed idee wel, ik moet ook nog iets met een brunch. Ik vind spekjes ook heel lekker maar de halve familie is vega, iemand tips voor een lekkere vega quiche?

Nina!

Spinazie, blauwe kaas, champignons, paprika? 

Nina!

Ah haha lastig idd. Ik denk dat het belangrijk is dat je de zoute smaak die spekjes geven met een andere sterkere smaak vervangt. Naast blauwe kaas weet ik het zo niet, gerookte zalm snippers misschien? Al weet ik niet of dat lekker is want ik eet zelf geen vis haha

stefanie.

Zijn er geen soort vega spekjes ? 

Poolaapje

Een lekkere quiche kun je echt zo gemakkelijk zonder vlees maken!
Gooi groente naar keuze (bijvoorbeeld paprika, courgette), room, eieren en kaas bij elkaar en je hebt een prima vulling. Dan nog wat specerijen er doorheen, bijvoorbeeld zwarte peper en italiaanse kruiden. 

edit: met spinazie is ook erg lekker, deze bijvoorbeeld (en deze heeft überhaupt geen kaas): https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R555344/spinaziequiche

Edited by Poolaapje

Crush

Nou het is geworden: 

Quiche met geroosterde paprika, geitenkaas, hamblokjes en cheddar (dit recept was eigenlijk vega maar had nog hamblokjes in huis dus die maar op gemaakt) 

Quiche met spinazie, ui en spekjes 

Gaan ze morgen pas egen, dus het is nog even spannend of ze ook lekker zijn haha 

IMG_20180331_142348.jpg

IMG_20180331_152935.jpg

• Like 1

FruityForest

Ze zien er in elk geval wel lekker uit!

Poolaapje

Inderdaad! Zal vast goed smaken ook :-)

HAHA.wait what?

Een beetje blauwe kaas door het mengsel is ook heel lekker bij een hartige taart vind ik.

Summer vibes

Wij hebben sinds onze verhuizing ineens een mega goede en fijne oven. Super chill natuurlijk!

Maar omdat we eerst altijd een crappy oven hadden maakte ik niet mega vaak oven dingen. Dus ik zoek lekkere recepten/gerechten, Easy, moeilijk, gezond, ongezond: alles is welkom!

Wat ik al vaak maak uit de oven en dus geen recept van nodig heb ;)

- lasagne

- quiche (met spinazie en paprika en spekjes doe ik vaak)

- gnocchi met Tomatensaus enzo

- Nacho schotel doe ik ook weleens

We houden beiden niet van vis en ik houd niet van kaas! Gesmolten mozarella ofzo ok, maar verder geen gekke/bijzondere kazen ofzo haha.

ben benieuwd naar jullie lievelingsgerechten uit de oven! Hoop dat ik er goede nieuwe tips uit haal, Tnx alvast 😃

Care

Oh ik gebruik mijn oven best wel vaak maar kan nu natuurlijk even niks bedenken. Zal je altijd zien. 

Sowieso dingen als paprika's en tomaten roosteren in de oven en daar soep of pastasaus van maken. <3