Jump to content
Sign in to follow this  
iCake

Kooktopic #2

Recommended Posts

FruityForest

Ik dacht ook direct aan de kikkererwtennootjes van hierboven.

Wraprolletjes met vega filet american, augurk, uitje.

Bruchetta met tomaat (knoflook, kruiden etc).

Uienringen met chilisaus.

Edited by D_LiCiouSs

Loesoe

Gepofte aardappelschuitjes met quac erin! Misschien iets met peppadews, cassave, artisjokken met dip (verse dan). Ehhhhm. Miniporties chili sin carne??

Malibu

Zit er veel smaakverschil tussen een oranje en paars-witte zoete aardappel? Ik zou zoete aardappelsoep maken (met de oranje variant), maar nu heeft mn moeder de andere gekocht (ik heb nog nooit die paarse-witte voorgeschoteld gekregen dus ik heb er geen rekening mee gehouden dat iemand iets anders dan de gewone oranje zou gaan kopen). Zou dit veel uitmaken qua smaak? (Ik kan er online echt amper iets over vinden, aangezien alle sites het hebben over gewone aardappel vs zoete)

Malibu

Hmm misschien zit het tussen mn oren hoor omdat ik weet dat het dus met een ander soort was, maar ik had wel het idee dat er minder smaak aan zat. Had ook het idee dat ie zachter was dan de oranje? Maar ja verder wel prima te eten haha.

Sueno.

Hebben jullie tips voor een kookboek met snelle, gezonde gerechten? Zie er zoveel online staan 😯

Ik vind gezond eten best wel belangrijk maar doordeweeks heb ik vaak tijdnood/ laat thuis en ben ook geen held in plannen, dan koop ik alle ingrediënten bijv maar dan loopt de week weer anders en ben ik amper thuis argh. En oh ja invriezen en erna eten, ik vind t dan minder lekker ofzo?

Kortom ik zit in de zeikmodus en zoek tips om hier anders mee om te gaan in het nieuwe jaar 😛 😇 30 jaar en dit zijn mijn issues hoor hahah.

Ik dacht er iig aan om gewoon 10 of wat goede recepten te verzamelen dan scheelt me dat iig "stress" met recepten kiezen elke week. En in het weekend dan maar vast alles halen.

Malibu

Ik heb deze en vind ze best wel chill. Maar zitten ook wel veel recepten in die juist wel zijn voor meal preppen haha. Dus weet niet of het dan super geschikt is. Maar het is wel lekker en grotendeels makkelijk te maken.15461172569921779946608316733130.thumb.jpg.a4a03cc9bd73ead785bc2160457df1cf.jpg

Dobby*

Chicks love food boeken? Weet niet of alles even gezond is maar in ieder geval hebben ze wel echt simpele gerechten met weinig ingrediënten. Goed en snel te maken dus. 

Kijk sowieso ff hier naar, staat ook wel wat inspiratie tussen denk ik: 

https://chickslovefood.com/recept/16x-gezonde-recepten-die-mannen-ook-lekker-vinden/

https://chickslovefood.com/recept/20x-gezonde-recepten-voor-januari/

zwerver.

Misschien die boeken van Chickslove food? Ken ze niet qua inhoud, maar vind vaak die 5 or less of die skinny 6 recepten wel chill haha

Summer vibes

Ja Chicks love food!! Ik heb t skinny six boek, kook er af en toe uit en tis Altijd chill en dus gezond. 5 or less is idd nog makkelijker! 

freestyle

Ik heb dat avondeten boek van Chicks love food! Ook een aanrader, alleen soms moet ke er wel meer groente bij doen vind ik.

ilsjuh89

Lekker en simpel vind ik ideaal. Heb alle drie de delen. Genoeg gezonde recepten in. Ook wel andere maar goed. 

ikke87

Net even wat hapjes gemaakt voor vanavond. 

Gaan naar mijn schoonouders met bijna hele familie en vind altijd leuk wat mee te nemen. (En ook wel om te maken) Maar volgens mij is er nog veel meer en vast teveel 🙈

FECA0732-6994-428A-A66F-B29758A9147B.jpeg

7ED0D3B9-F5A3-4339-B2E8-70A176D7DAC7.jpeg

Leah

Wij hebben oliedellen gebakken (frikandel in oliebol). Heel lekker met curry en poedersuiker!

Nemen we vanavond mee naar vrienden.

20181231_111814.jpg

Crush

Wow dat klinkt bizar haha. Kan me er niks bij voorstellen! 

Yellkje

Ieuw 😕

Ik vond de tapas oliebollen hier uit het dorp al bizar, maar oliestelletje spannen wel de kroon. 

Leah

Het smaakt eigenlijk gewoon naar zo'n frikandelbroodje. Oliebol is ook vrij neutraal van smaak, dus nu smaakt het hartig.