Jump to content

Baby- en kindertopic #23

Recommended Posts

Tijd voor een nieuw topic!

Moeders met kinderen

Kelly: Vittorio (06-05-2008) & Enora (04-07-2011)

Sin: Noah (23-12-2008)

Jo-an: Mason (25-10-2008) & Fenna (22-01-2012)

Ellen: Mirthe (07-04-2009) & Ruben (18-07-2010)

Chantal: Cody (30-05-2010) & Ruby (23-01-2013)

Lin: Aimée (10-04-2011), Liam (07-11-2014)

Evil.inside: Lucas (24-07-2010) & Xander (02-07-2013)

Marjan*: Steven (17-07-2011)

Sunshine_girl: Sem (20-07-2011) & Sanne (27-03-2014)

Mijke: Wessel (29-09-2011), Jolie (29-05-2015)

Reshma: Jayesh (19-01-2012), Rishaan (11-10-2014)

Yelkje: Julia (24-12-2012)

Maresa: Ivy (26-06-2013)

Stinkdier: Melle (11-09-2013)

Monyet: Jade (06-06-2015)

Zwanger en uitgerekend op

Yellkje, tweede kindje (01-07-2015)

JIL., eerste kindje (08-09-2015)

Klets hier maar verder over je kinderwens, zwangerschap en kinderen.

-----

Monyet gefeliciteerd met je nichtje :D Leuke naam!

Wat een spannend topic met al die zwangerschappen en komende baby's.

Ik ben al zenuwachtig voor mijn schoonzus (over precies een week uitgerekend).

Edited by Maresa
  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Marjan*

192

• Monyet!

172

• Yellkje

148

• sunshine_girl

130

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dan doe ik ze weg.

Aah lief! Vissen zijn echt interessant voor kinderen he! Haha huh, met een indiaan? Baby wordt dan vast geboren met een hoofdtooi

Jij kan soms ook dingen zeggen he Nookie

Ellentjah

Monyet ik moest wel spugen.

Bij de eerste was dat. Ik werd klaargemaakt voor de ruggenprik en werd heel misselijk. Dat gaf ik netjes aan bij de zuster maar ze was te druk me voor te bereiden (los te koppelen van de machines en infuus mee etc) dus gaf het nog een 2e x aan. Maar ze was echt cranky tegen me. Ze zette uiteindelijk 1 zo'n spuugbakje bij m'n voeteneinde maar goed daar heb ik weinig aan natuurlijk.

Bij de derde x waarschuwen dat ik toch echt moest spugen kwam alles eruit, over haar de muur en de vloer. Eigen schuld haha.

Daarna was ze ineens veel aardiger hahaha.

sunshine_girl

Ja bij allebei de bevallingen en bij Sanne weet ik ook dat ik gepoept heb.

Het blijkt wat ik hoorde voor de vk een teken is dat het kindje steeds verder "zakt". Dan komen ze langs een punt dat het getriggert kan worden en later dus ook zo'n punt dat je ontlasting kan kwijt raken

Edited by sunshine_girl
Ellentjah

Ohh ja daar was ik zó bang voor dat ik zou poepen bij de bevalling. Leek me zo gênant.

Het is niet gebeurt maar weet nu ook dat het voor hen dagelijkse kost is en dat het voor jezelf erger is dan dat het voor hun is.

sunshine_girl

Ik heb trouwens bij allebei de bevallingen 1x goed overgegeven en daarna was het ook over.

Ik hoorde het pas de 3 of 4 dag van mijn kraambed dat de kraamhulp het vertelde dat ik gepoept had. Heb er helemaal niks van meegekregen.

Monyet!

Hahahaha. Over haar en de muur, daar moet k hard om lachen. :lol:

K denk dat k dan maar voor de zekerheid nog een bak naast mn bed moet gaan zetten. T bed onder de kots is ook zowat. :P

Nookie

Boh als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat ik geen kinderen wil :P wat een hel, de bevalling alleen al. Respect voor alle moeders die nog een tweede "nemen"!

Sidney

Ja ik wel wel gespuugd tijdens het begin van de weeen. Gewoon een emmer bij de hand houden just in case:)

Ohw en ik heb ook gepoept. Al wilde ze me tijdens de bevalling wijsmaken dat dat niet zo was.

Ik wist dat helemaal niet! Toen Monyet het vroeg dacht ik ook echt dat niemand zou antwoorden dat ze hadden gespuugd. Nog nooit iemand over gehoord. Maar waarsch omdat dat het minst erge is van de hele bevalling haha.

Poepen lijkt me erg....

Monyet!

Poepen boeit mij weer niet, eerder het spugen.

Heb je zo'n pijn en dan moet je tussendoor ook nog eens spugen + het is ranzig. :P

• Like 1
sunshine_girl

Vond het spugen ook vervelend.. bij sem begon thuis de misselijkheid en braakneigingen al en dat kwam pas een uur later eruit.

En bij Sanne stond ik onder de douche en werd ik beroerd/misselijk. Na kwartier eronder uit gegaan, afgedroogd en toen wel meteen overgegeven in de badkuip.

Ik schaamde/vond het vervelend dat ik door de kracht van het spugen van onderen water/bloed/stolsels verloor. Wou het nog zelf opruimen maar daar werd een halt toegeroepen en zou de kraamhulp doen.

• Like 1

Maar waardoor wordt je dan misselijk eigenlijk? Gewoon zomaar of door de pijn ofzo, of omdat het kind tegen de maag druk?

sunshine_girl

Veel vrouwen moeten overgeven tijdens de ontsluiting en dat is pijnlijk na pittig eten.’ Niet proberen over te geven is overigens geen optie. Ten eerste kun je dat niet tegen houden en ten tweede is het nuttig; je lichaam maakt zich leeg om zich te kunnen focussen op het baringsproces.

dit staat op internet. Mij is verteld dat de vk dat als graadmeters aan kan houden hoe de bevalling ook vordert. Het kindje zakt om geboren te worden en drukt dan tegen een plek aan wat overgeven tot gevolg kan hebben. later kan dat een plek zijn voor ontlasting. Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, iedere bevalling verloopt anders.

stinkdier

Ik heb tijdens t persen ofzo niet gepoept. Voor de bevalling moest ik wel 2 keer flink naar de wc haha. Ik dacht dat ik last van m'n darmen had, maar t waren weeën. Nu jij dat verhaal verteld sunshine, gaat er ook een wereld voor me open haha. Had namelijk al 8 cm ontsluiting een uurtje later ofzo...

sunshine_girl

Wat ik wel had, weet niet of dat voor andere moeders ook geld,na het bevallen had ik het onwijs koud!

Vaak hoor je tijdens bevalling dat je koud kan hebben, vooral voeten, maar dat had ik totaal niet eerder warm.

Yellkje

Toen ik nog in de weeën zat voor er sprake was van een keizersnede lag ik te rillen van de kou en heb toen een extra deken gekregen.

Maresa

Ik had het ook warm, hoefde niet over te geven maar heb wel eerst een half uur op de wc gezeten. :P Dat was blijkbaar niet genoeg, want tijdens het persen poepte ik ook nog. Vond ik toen echt vervelend, dus ik heb nog gezegd dat ze dat even op moesten ruimen omdat het 'er toch niet uit zag, landt dat kind straks in de shit'.

Ik was vooral heel boos tijdens het bevallen omdat het allemaal voor geen meter ging en eindeloos veel pijn deed. :P En dan zit er iemand naast je rustig een glas water te drinken, ik kon haar wel slaan.

Sidney

Bij mij ruimde ze het sowieso direct weg! Ik had het ook bloedheet..tijdens en erna

Ik moest spugen toen ik nog thuis was. Toen de weeen begonnen. Denk niet van de pijn,want tegenover de rest van de weeen,waren die eerste nog mild.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...