Jump to content
Sign in to follow this  
Assepoes

Big hairtopic #13

Recommended Posts

_Lins

Oei wat naar. Conditioner een minuut of 10 laten intrekken en dan proberen te kammen zonder dat je het hebt uitgespoeld zou nog kunnen helpen. Of olie, maar dat is wel een beetje ellende om er weer uit te wassen daarna natuurlijk. In ieder geval onderaan beginnen en flink de tijd ervoor nemen.

JIL.

Mijn baby heeft regelmatig klitten (kind is nog geen 3mnd amai😂) en ik kreeg de tip van een (bekende) kapster (jeweetwel) om van die leave -in-conditioner te spuiten en dan zachtjes vanaf onderen beginnen te kammen. 

En in het ergste geval vertikaal inknippen zeg maar, zodat je geen lengte verliest maar wel die klit kleiner maakt. Vervolgens dus nog meer contitioner en met veel geduld uitkammen.

Hielp hier goed!👌

Deze kon ik vonden en werkt hier dus goed:

Screenshot_20191004-135033.jpg

Edited by JIL.
  • Like 1

stefanie.

Ja die gebruikten wij ook bij een bewoner die had ook enorme klitten werkt goed!! Ook kun je een zijden kussen sloop gebruiken voor het slapen geeft ook minder klitten. 

FruityForest

Welke producten gebruiken jullie om het haar te beschermen tegen hitte van stijltang/fohn?

_Lins

@Care Wat ik nu gebruik:

Shampoo: ik had er eentje van Petal Fresh met tea tree oil (bij Kruidvat) maar ik heb het vermoeden dat ik daarvan jeukende hoofdhuid heb gekregen (en droog en wat schilferig). Heb nu Dr Organic Manuka honey van Holland&Barrett, die voelde meteen al veel zachter maar ff paar wasbeurten afwachten of het helpt :) Veel Curly girl method volgers gebruiken geen shampoo meer, alleen conditioner, maar ik vind het fijner om die ene keer per week dat ik mijn haar was wel een beetje shampoo te gebruiken, dan blijft het daarna ook veel langer fris en mooi.

Conditioner: inecto pure coconut conditioner (Kruidvat), heb nu ook 2 Dr Organic staan om hierna uit te proberen. Gebruik ik wel veel van.

Leave in conditioner: Nivea curl defining creme van hun nieuwe lijn voor krullen, best fijn spul! Mousse van syoss (keratine spul), en ik heb gel van ehhh instyle heet het geloof ik, maar ook eentje van Nivea zonder glycerine (texture sculpting gel heet die) en dat scheelt wel pluis met vochtig weer! 

Heel verhaal wel haha hoop dat je er wat aan hebt! Ik was wel altijd met een sulfaat shampoo (zonder siliconen wel) als ik bij de kapper ben geweest om alles weer ff schoon te maken.

Malibu

Ik heb nu dus 3 weken een shampoo bar zonder sulfaten. Haar reageert heel goed en heeft duidelijk meer volume. Maar mn hoofdhuid reageert er minder goed op. Mn hoofdhuid is heel snel vettig en kan de dode hoofdhuid er heel makkelijk afkrabben.

Iemand tips?

wikkel

^^
Geen idee Malibu... wel vervelend.. (wellicht inmiddels een oplossing gevonden? (of uit zichzelf opgelost?)

Door de berichten hier ook met CG begonnen, wel even wennen hoor. (ook nog beetje zoekend welke producten fijn zijn en werken voor mij)

Vanochtend ook naar de kapper geweest, dat helpt ook wel (na een half jaar niet te zijn geweest). Maar de kapper stylt het toch altijd anders dan dat ik het zelf doe. (Met warme föhn/diffuser aan de gang), vind dat dan alsnog wat pluizen. (Na het fietsen beetje uitgezakt (vind het dan wel mooier, zeker bij m'n gezicht, vind dat zij het dus net iets te enthousiast/blij föhnen (haha). Laat het zelf liever aan de lucht drogen, of koud föhnen. (heb dan ook net iets ander/meer krul, meer tot aan kruin).

pbq58v30e.jpg

Edited by wikkel

Intouchables
Op 23-5-2020 om 20:19, Malibu zei:

Ik heb nu dus 3 weken een shampoo bar zonder sulfaten. Haar reageert heel goed en heeft duidelijk meer volume. Maar mn hoofdhuid reageert er minder goed op. Mn hoofdhuid is heel snel vettig en kan de dode hoofdhuid er heel makkelijk afkrabben.

Iemand tips?

Misschien een massageborstel gebruiken tijdens het wassen? Zodat je je hoofdhuid goed masseert?

en mooie waves al Wikkel! Ik heb dus heftig veel haar en volume, dus ik ben wel gewend dat je eerst haar ziet en dan pas mijn gezicht 😂 wat gebruik je nu voor producten? Ben je naar een krullenkapper geweest of een gewone?

wikkel

Haha ja als je dat gewend bent dan is dat zo. (Ben het bij mezelf simpelweg niet zo gewend). Nee een gewone kapper. Maar één van de kapster daar kan wel met een bepaalde krultechniek knippen (duurt anderhalf uur ofzo (en daarmee dus ook duurder). Adviseerde ze dus wel voor een evt. volgende keer.

Ja, ik had dus bedacht, dat ik producten met proteïne nodig had (online besteld), denk wel dat het klopt, maar alsnog uitproberen. Via haarpro, vond ik wel de makkelijk om mee te starten (zij hebben apart menu met CG producten en verschil daartussen (echt krullen of wavies idd (dat je dan beter niet te veel leave in conditioner kan laten zitten) enz. Dus wat producten besteld uit het pakket van proteïne producten en wat aan het uitproberen. Verschilt per wasbeurt hoe het eruit komt haha dus nog niet genoeg feeling mee.

Malibu

Nou mijn hoofdhuid is weer helemaal kalm. Geduld hebben was dus inderdaad het sleutelwoord haha. Kan nu makkelijk 3 dagen zonder shampoo door.

Leah
3 minuten geleden, Malibu zei:

Nou mijn hoofdhuid is weer helemaal kalm. Geduld hebben was dus inderdaad het sleutelwoord haha. Kan nu makkelijk 3 dagen zonder shampoo door.

Welke shampoobar gebruik je? En hoe vaak waste je het hiervoor?

Malibu

Ik gebruik de You're a One in a Melon van happy soaps. Eerder waste ik het om de dag meestal, dan vond ik het echt te vettig om nog een dag te laten als ik de deur moest. Ik was er nu dus 1,5 maand mee en de bar is ook nog lang niet op. Ze zeggen dat ie 3 tot 4 gewone flessen meegaat en dat ga ik ook zeker redden.

Edited by Malibu

Leah

Ah thanks, ga ik daar eens naar kijken!

Crush

Mooi haar al hoor @wikkel ik zie potentie 😁

Mijn haar wordt ook echt mooier van proteïne merk ik. Ben nu nog op zoek naar een fijn masker met proteïne. Heb wel een conditioner, mousse en leave in met. De gel is zonder en masker dus ook nog.

wikkel

Dank je wel crush, ja het zou nog beter/meer kunnen worden 😄
Een masker heb ik inderdaad ook nog niet. De rest wel (shampoo, conditioner, leave-in en gel). Shampoo en conditioner (is een hele dikke substantie) nog niet perse heel blij over (gelukkig kleine verpakking).

Leah
Op 19-6-2020 om 16:48, Malibu zei:

Ik gebruik de You're a One in a Melon van happy soaps. Eerder waste ik het om de dag meestal, dan vond ik het echt te vettig om nog een dag te laten als ik de deur moest. Ik was er nu dus 1,5 maand mee en de bar is ook nog lang niet op. Ze zeggen dat ie 3 tot 4 gewone flessen meegaat en dat ga ik ook zeker redden.

Ik heb drie shampoobars en een bodybar gekocht van happy soaps, die kwamen gisteravond binnen. Dus vanmorgen heb ik mijn haar gewassen met de purple rain shampoobar. Even wennen, is mijn eerste shampoobar ooit maar hij schuimt heel goed. Toen mijn haar nog nat was, was het heel stug, opgedroogd lijk ik daar geen last meer van te hebben. Ben benieuwd hoe dit verder gaat bevallen haha!